top of page

מערכת גפ"ן לספקים – תוכניות ודגשים שכדאי להכיר

מערכת גפ"ן לספקים היא אולי המהפכה הגדולה ביותר שמערכת החינוך חוותה בעשורים האחרונים. המערכת, אשר מאפשרת למנהלים ולמנהלות של בתי ספר גמישות פדגוגית נרחבת, הפכה את ניהול בתי הספר לנוח ואפקטיבי יותר. על ידי כך שהמערכת מאפשרת לכל מוסד לבחור את התוכניות החינוכיות שמתאימות לצרכיו, המערכת מסוגלת להיות מדויקת יותר ונקודתית יותר בפתרון בעיות שונות. מאז הושקה המערכת עברו עליה שינויים רבים וכיום מרבית הספקים תמצאו בה מציעים תוכניות שונות ומשונות, מה שהופך את ההתמצאות במערכת לסבוכה יותר וסיזיפית יותר. במאמר זה אנחנו שואפים לספק לכן דגשים שיסייעו לכן להכיר את המערכת בצורה טובה יותר, ותוך כדי נספק כמה המלצות על תוכניות מומלצות.


כאחד הספקים הוותיקים והמוערכים במערכת גפ"ן, אנחנו במרכז א.ב.י מודעים ומברכים את התחרות ההולכת וגדלה במערכת. מתוך הבנה כי ככל שתהליך ביזור הסמכויות יורחב, ומנהלות ומנהלים יוכלו לתעל את תקציבם בצורה אפקטיבית יותר, כך ייווצר במערכת החינוך אקלים חינוכי מיטבי. אנחנו זמינים בעבורכן ובעבורכם בכל שאלה שיש לכם – צרו איתנו קשר עוד היום.


התמצאות במערכת גפ"ן לספקים

מערכת גפ"ן היא למעשה מערכת גמישות ניהולית אשר נועדה להחליף את תוכנית הניהול העצמי שמשרד החינוך הנהיג בשנים האחרונות. לא ניכנס כאן לפירוט צורת התקצוב של מוסדות חינוכיים, אך חשוב לדעת כי באופן כללי תקציב של בית ספר מחולק לשלושה חלקים – הסל הבית ספרי, שהוא למעשה מכסה את כל ההוצאות בעלות אופי פדגוגי, הסל הרשותי, שהוא כולל שיפוצים וכל דבר שקשור לתחזוקת בית הספר, ואת הדברים שהמועצה המקומית משלמת שזה בעיקר ההוצאות השוטפות של החשמל המים ושאר היבטי תחזוקה שוטפת.


לפיכך, בתוך מערכת גפ"ן אפשר למצוא זה לצד זה תוכניות הכלה והשתלבות וספקים של כוסות חד פעמיות. לפי משרד החינוך, נכון לכתיבת שורות אלו יש במערכת 11,600 תוכניות ומענים פדגוגים, כאשר הרבה מן הספקים חופפים בתחום פעילותם. בחלק הבא של המאמר נספק כמה טיפים להתמצאות במערכת, אך עוד קודם לכן חשוב לנו להדגיש כי הדרך הטובה ביותר למצוא במערכת את הספק המתאים ביותר היא על ידי כך שתגיעו ערוכים מראש עם כיוון ספציפי. זאת אומרת שכאשר אתן נכנסות למערכת, כדאי שתדעו אם אתן מחפשות תוכניות מצוינות בפריפריה, מרחבים מוזיקליים או תוכניות הכלה והשתלבות.


מערכת גפ"ן לספקים – תוכניות ודגשים שכדאי להכיר

דגשים חשובים להכיר במערכת גפ"ן

אף על פי שמשרד החינוך עשה עבודה טובה מאוד בבניית פלטפורמה אינטואיטיבית, שגם אנשים שלא מכירים אותה יכולים להתמצא בה, ואף על פי שישנה תמיכה טכנית צמודה למערכת, עדיין אנחנו מוצאים שלפעמים אנשים מתקשים לנווט ולמצוא במערכת את הספקים שהם צריכים. בשל ההיצע הרב, שרק הולך וגדל עם הזמן, הספקים מנסים להתבלט מעל האחרים ולשם כך הם פותחים תוכנית ספציפית לכל פעילות ופעילות שהם מציעים. כדי שתוכלו למצוא את הספקים האיכותיים ביותר, שהכי מתאימים לצרכים המשתנים של המוסד החינוכי שלכן, ריכזנו כמה דגשים שיסייעו לכן:


-חיפוש מתקדם: השתמשו בכלי החיפוש המתקדמים של המערכת. אפשר לסנן את הספקים ואת התוכניות לפי קטגוריות, אזורים גאוגרפיים ועוד. הסינון יכול לעזור לכן למצוא את הספק המתאים במהירות.

-ביקורות והמלצות: קראו ביקורות על הספקים ועל התוכניות השונות. דברו עם חברות וקולגות על תוכניות שהן חוו וזכרו כי המלצות של מנהלות אחרות שהשתמשו בשירותים יכולות להצביע על איכות השירות.

-השוואה בין ספקים: לאחר שסיננתן את האפשרויות, השוו בין הספקים השונים לפי מחיר, זמן אספקה, תנאים ועוד. השוואה יסודית תסייע לכן לקבל החלטה מושכלת. כאשר אתן משוות בין תוכניות פדגוגיות, חשוב לקרוא את התגובות ואת הציונים שהשאירו משתמשים אחרים במערכת כדי להבין את היתרונות ואת החסרונות של אותו הספק בצורה טובה יותר.

-עדכונים תדירים: המערכת מתעדכנת באופן תדיר ולכן כדאי להיכנס ולבדוק את המערכת ואת התוכניות המוצעות בה מדי פעם כדי לראות אילו ספקים ותוכניות חדשות הוספו.

-התמקדות בצרכים: לפני הכניסה למערכת, כדאי לרשום את הצרכים הספציפיים של המוסד. כך תוכלו להתמקד במה שאתן באמת צריכות ולא להתבלבל מכמות האפשרויות.


תוכניות שכדאי להכיר במערכת גפ"ן


1-מעגלי א.ב.י התוכניות הפדגוגיות שלנו במרכז א.ב.י לאומנות, ביטוי ויצירה בנויות על שנים של מחקר אקדמי חינוכי שנעשה על ידי אבי ריינשטיין. התוכנית המרכזית שאותה אנחנו מפעילים נקראת – " מעגלי א.ב.י - לאקלים חינוכי מיטבי בגפ"ן" ומספרה במערכת גפ"ן הוא – 1523. אומנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אך כאחת התוכניות הוותיקות והמומלצות ביותר במערכת, רצינו להציג את עצמנו. לקבלת פרטים נוספים על תוכנית מעגלי א.ב.י – היכנסו לכאן.

2-כלבנות חינוכית הקשר שבין אדם לכלב הוא אחד הקשרים החזקים והחמים ביותר שקיימים. במערכת גפ"ן קיימות כמה תוכניות פדגוגיות ייחודיות אשר מאפשרות להתחבר עם התלמידים בדרך לא שגרתית – באמצעות הבאת כלבים לכיתה ולימוד ערכים של אילוף חיובי. מדובר על יוזמה מדהימה שמחזקת את הילדים ומעניקה להם כלים פרקטיים למנהיגות חיובית ולהכלה של חסרי ישע.

3-מדעטק המדעטק מציע מגוון של תוכניות חינוכיות שמותאמות למגוון רחב של גילאים. מדובר על מאגר תוכניות ייחודי אשר מטרתו היא לעודד ילדים להתנסות במדע על ידי הנגשתו והפיכתו לכייפי. חלק מהתוכניות כוללות התנסויות מדעיות, חלק כוללות ביקור במוזיאונים וחלק יותר קונבנציונליות, אך כל התוכניות מדהימות.


מקווים שהמאמר הזה יסייע לכן בהתמצאות במערכת, ויותר מכך – נשמח להתארח בבית הספר שלכן ולהפעיל בו את תוכנית ההכלה וההשתלבות שלנו אשר לאורך השנים זוכה ביותר ויותר קולות אוהדים ותשבחות.

59 צפיות0 תגובות
bottom of page