יש מקום לקול שלי
׳אני׳ במרחב שרואה אותי, מכבד אותי,
מזמין אותי, אני חלק, אני יכול, אני תורם.
אתם תקראו לנו כש...
-
יש הרבה ריבים בכיתה
-
יש ילדים שלא רואים אותם
-
יש חרמות
-
יש דינמיקה לא נעימה
-
יש קליקות ואין מספיק חיבורים בין ילדים בכיתה
-
רוצים לתחזק קבוצה טובה ולהעמיק היחסים בינהם
קוראים לנו כי אנחנו
-
מיומנים בעבודה עם ילדים ומחוייבים לתהליך
-
יצירתיים ופועלים במגוון כלים עוקפי תודעה
-
מאפשרים דרכים רבות לביטוי עבור הילדים
-
מגבשים את הכיתה
-
מכניסים אנרגיות חדשות ורעננות
-
מהווים מודל מלא השראה עבור המורים
-
צוות איכותי שנבחר בקפידה
-
בעלי נסיון בהתאמת תכנים למגזרים שונים
מעגלי אבי מייצרים לכידות
קבוצתית במסגרות חינוכיות
מעגלי אבי - תוכנית 1523 בגפ״ן
מעגלי אבי היא תוכנית ותיקה ליצירת אקלים מיטבי בבתי ספר, העובדת עם תלמידים בכלים מתחומי האמנויות: מוזיקה, תנועה, משחק, אלתור, תיאטרון פלייבק וכלים מגוונים נוספים. אלה מאפשרים לילדים לבוא לידי ביטוי באינטיליגנציות מרובות ובצורות אחרות מהמקובלות בשיעורי כיתה פורמליים.
לכידות ושייכות בכיתה
חווית ההשתתפות במעגלי אבי מגבירה את לכידות הכיתה ותחושת השייכות של התלמידים: ״יש מקום לקול שלי, אני שווה אליך, אני בביטחון בכיתה, אני מסוגל לייצר הזדמנויות חדשות עם אנשים שאני לא רגיל בדרך כלל, אני לומד חברות וגמישות״.
לימוד מיומנויות חברתיות
המיומנויות הנרכשות במעגלי אבי הן חברתיות. הן מאפשרות יצירת חברים חדשים ומעגל תומך. התלמידים לומדים לפרגן, להודות בטעות, לוותר, להכיר את החוזקות שלהם, ליזום, לנסות, ולהבין שהם בעלי הבחירה על החלטותיהם (שחרור מריצוי). נושאים אלו נכללים לעיתים בתכני ביה״ס, אך במעגלי אבי הם הבסיס ללמידה ומועברים בצורה חוויתית.
לכידות היא אוסף מגובש. סלע הבנוי מאוסף של אבנים הדבוקות זו לזו. בקבוצה לכידה חווים החברים תחושה ברורה של השתייכות לקבוצה תחושת ׳אני׳ במרחב שרואה אותי, מכבד אותי, מזמין אותי, אני חלק, אני יכול, אני תורם.
אקלים קבוצה מיטבי
אני איתך בכיתה, אני שווה אליך, אני שייך, יש מקום לקול שלי, אני בביטחון בכיתה, היכולות המגוונות שלי באות לידי ביטוי. יש הזדמנויות ליצור קשרים חדשים בעיקר עם אנשים שאני לא רגיל בדרך כלל. יש שוויוניות, יש לכידות קבוצתית, הכללים ברורים וידועים לי מראש אך עם זאת קיימת מידה מסוימת של גמישות.
ארבעת עקרונות המפתח
עקרון העירבוב
בחישה, כולם מתרגלים עם כולם, לאו דווקא עם החברים הקבועים. מייצרים עניין וסקרנות סביב המפגש החדש. מייצרים הזדמנויות לקשרים חדשים.
01
02
עקרון ה׳אומר ועושה׳
מהי סמכות בכיתה? איך אני כמורה בונה סמכותיות מול התלמידים שלי? איך אני כתלמיד לומד מהי סמכות פנימית ומייצר מרחב של רצינות כלפיי?
עקרון הרב ממדיות
אנשים שונים מתבטאים באופן שונה. אנחנו רוצים לגלות את הצדדים החבויים בהם. שימוש בריבוי אינטיליגנציות מאפשר לראות את מה שעוד לא ראינו. אנחנו מסובבים ורואים אותם מעוד זויות.
03
04
עקרון ה׳לעוף על עצמי׳
מייצרים מודעות לחוזקות הפנימיות, מותר לי לעוף על עצמי ולחגוג אותי. זו אינה יהירות, כי אני לא מנמיך אף אחד בשביל זה. והכי כיף זה לעוף על מישהו אחר - לפרגן.
יוצר התכנית
אבי ריינשטיין
אבי ריינשטיין, מייסד ומנהל מרכז א.ב.י. יוצר התוכנית ׳מעגלי אבי׳.
איש חינוך, מומחה בהנחיית קבוצות ילדים בשילוב אומנויויות, ואמן רב תחומי. B.Ed בחינוך יצירתי (סמינר הקבוצים) M.A בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות (אונ' לזלי).
כל צוות מנחי קבוצות הילדים במרכז א.ב.י הינם בעלי תעודות הכשרה מתחומי הטיפול, החינוך, והנחיית הקבוצות. הצוות מאומן ומיומן בהנחיית קבוצות ילדים. הצוות נמצא בלמידה מתמדת וכל המנחים זוכים להדרכה קבוצתית ופרטנית קבועה לאורך השנה.