top of page

תוכניות עבור רכזת הכלה והשתלבות

עודכן: 7 ביוני 2023

תפקידה של רכזת הכלה והשתלבות הוא חשוב מעין כדוגמתו. כדי להילחם בתופעות של הדרה וחוסר מיצוי פוטנציאל הנובעים מגורמים שונים, משרד החינוך הבין כי עליו לבסס שדרה מקצועית של רכזי הכלה והשתלבות אשר אל נגד עיניהם עומד קידום הפרט והבניית תרבות ארגונית מכילה ומוגנת בבית הספר. כחלק מתפקידה של רכזה הכלה והשתלבות עליה לאתר ולהביא לבית הספר תוכניות פדגוגיות אשר יקדמו את הידע הבית ספרי בתהליכים פסיכו – פדגוגיים ויאפשרו לצוותי ההוראה למצוא פתרונות יצירתיים ונקודתיים לאתגרים חינוכיים והתנהגותיים משתנים. מבחר תוכניות ההכלה וההשתלבות של מרכז א.ב.י, ובראשן "מעגלי א.ב.י"שהיא תכנית ההכלה וההשתלבות לתלמידים ולצוותים, שבנוסף לעבודה עם תלמידים היא מיועדת גם לצוותי ההוראה כדי שאלו יוכלו לייצר אקלים חינוכי מיטבי בכיתותיהם ולשמר את הכלים, אך גם בכדי לעבור בעצמם תהליך שיבסס אקלים מיטבי בחדר המורים, ויהפוך לחלק אינטגרלי ומובנה בתרבות הארגונית הבית ספרית. מרכז א.ב.י מפעיל מערך שלם של תכניות אשר מיועד לכלל המגזרים ומותאם גם בעבור צוותים ובתי ספר דוברי ערבית. אנחנו מציעים תוכניות עבור רכזות הכלה והשתלבות אשר מוכרות על ידי משרד החינוך ואפשר למצוא אותן במערכת גפ"ן תחת סמל התכנית– 1523, ולהתרשם מהביקורות השונות שצברנו לאורך השנים.


לפרטים נוספים ולהזמנת סדנאות – צרו איתנו קשר עוד היום.


תוכניות עבור רכזת הכלה והשתלבות

רכזת הכלה והשתלבות, הכירי את מעגלי א.ב.י

מרכז א.ב.י לאומנויות ביטוי ויצירה נוסד בשנת 2008 על ידי אבי ריינשטיין, איש חינוך מנחה ואמן רב תחומי, מתוך אמונה כי בעזרת כלים אומנותיים עוקפי תודעה אפשר לייצר אקלים חינוכי מיטבי בקבוצה. השילב בין חינוך, יצירתיות והבנת תהליכים קבוצתיים, תוך כדי השימוש בכלי אומנות שונים מאפשר לנו לייצר חברה קשובה, סובלנית, בעלת תקשורת מאפשרת ומכילה, והכי חשוב – חופשיה מאלימות. באמצעות שילוב כלי אומנויות שונים כמו: מוזיקה, תיאטרון פלייבק, ריקוד ותנועה, מוזיקה, אימפרוביזציה ומשחק, תיאטרון בובות ועוד, אנחנו מאפשרים למשתתפים בסדנאות שלנו להתבטא באופנים שבהם הם פחות מורגלים וכך אנחנו פותחים מגוון רחב של אפשרויות ביטוי חדשות ומאפשרים היכרות חדשה של המשתתפים עם עצמם וזה עם זה. שילוב אומנויות בחינוך משמשת אותנו ככלי תיווך ייחודי שמאפשר לנו לעקוף את התודעה ולסייע לתלמיד להתחבר לעצמו בצורה חדשה ואינטימית יותר.


תוכניות מעגלי א.ב.י מוכרות על ידי משרד החינוך שנים ארוכות וכחלק ממערכת גפ"ן צברו הסדנאות והתוכניות שלנו ביקורות חיוביות רבות לאורך השנים. המיקוד העיקרי שלנו נשמע על פניו טריוויאלי, הכלה והשתלבות, אך הדרכים הייחודיות שלנו מאפשרות לנו לפרק, לערבב ולבנות מחדש את הכיתה הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית וכך אנחנו מאפשרים למשתתפים לבטא את עצמן באופנים טבעיים יותר. את כל התהליך והתכנים אנחנו מעבדים ומפרקים כדי לאפשר למשתתפים להבין לאשורם את הדברים וכך הלכה למעשה אנחנו מסייעים ליצירת אקלים חינוכי מיטבי בכיתה.


מדוע כדאי לרכזת הכלה והשתלבות להזמין את מעגלי א.ב.י?

הקבוצה מספקת לחברים בה סביבה בטוחה ותומכת להתנסויות של התנהגויות חברתיות שונות וכך למעשה היא מסייעת לחברים בה לפתח את הטכניקות החברתיות שלהם. קיימות דרכים רבות שבהן אנחנו משתמשים במה שמכונה "סוכני חיברות". זה יכול להיות באמצעות חיקוי והעתקה של התנהגות חברי קבוצה אחרים, הפחת תקווה והשראה ממקרים אישיים של חברי קבוצה אחרים או על ידי הלכידות הקבוצתית שנוצרת. משימתה של רכזת הכלה והשתלבות הוא לסייע להבניית אקלים מיטבי אשר יאפשר לכלל החברים בקבוצה לבטא את עצמם ולממש את הפוטנציאל שלהם ובעוד שלאורך כל שעות היום התלמידים עסוקים בביטוי באמצעים לוגיים ושפתיים, כל תוכניות ההכלה וההשתלבות של מעגלי א.ב.י מאפשרות חלופה יצירתית לדרכים אלו וזאת באמצעות כלי אומנות שונים.


בהשראת החינוך ההומניסטי ובעזרת כלים אומנותיים, אנחנו מבקשים לייצר קבוצה שכל חבריה מרגישים שייכות אליה, אך גם בטיחות ואמון. הדינמיקה הקבוצתית היא הליך מרכזי בהתפתחות האנושית והיא אירוע בלתי נמנע. באפשרותנו להעניק לתלמידים ולצוותי ההוראה את הכלים המעשיים שיאפשרו להם להגיע לכמה שיותר תלמידים כדי להפוך את סביבת בית הספר לנעימה ובטוחה בעבור כל תלמידה ותלמיד.


המאמר נכתב על ידי אבי ריינשטיין


399 צפיות0 תגובות
bottom of page