top of page

תוכניות אקלים חינוכי מיטבי במערכת גפ"ן לספקים

עודכן: 1 באוק׳ 2023

אנחנו חיים בעידן שבו האתגרים החינוכיים משתנים ללא הרף. בתי הספר נדרשים לבצע התאמות ושינויים בהתאם לאותם אתגרים, ובהתאם לצרכים הספציפיים של כל מוסד חינוכי. אך את כל זה עליהם לעשות בתוך המגבלות הפדגוגיות והתקציביות שחלות עליהם. מערכת גפ"ן של משרד החינוך באה לתת מענה לצורך זה, ומטרתה לספק פתרונות חינוכיים מותאמים לכל מוסד חינוכי על בסיס האתגרים הייחודיים שלו. המערכת כוללת מגוון רחב של תוכניות חינוכיות אשר מכסות רבדים שונים, החל בתוכניות אקלים חינוכי מיטבי, דרך תוכניות הכלה והשתלבות ועד ספקים לציוד שבית הספר צריך.


במאמר זה נדון בעיקר בתוכניות האקלים החינוכי המיטבי שמוצעות במערכת גפ"ן אשר האתגר בבחירתן אינו פשוט כלל. בבואנו לבחור תוכנית שכזו, חשוב שנבין מה הן המגבלות של המוסד החינוכי שלנו, מה הצרכים המדויקים שעומדים בפנינו בעת הזו וכמובן שיש צורך גם בהתגייסות של כל המערכת כדי שאכן נוכל להגיע לתוצאות המיטביות. בחירה נכונה יכולה לשפר פלאים את האקלים החינוכי בבית הספר, את ההישגים הלימודיים ואת שביעות הרצון של כל המעורבים. הצטרפו אלינו בעודנו חוקרים לעומק את מערכת גפ"ן, את האתגרים והיתרונות שיש בבחירת תוכנית אקלים מתאימה, וכמובן שנספק לכם גם כלים והמלצות שיסייעו לכם לבחור נכון.


מרכז א.ב.י לאומניות ביטוי ויצירה הוא מרכז חינוכי אשר שם לו כמטרה עליונה להביא לאקלים חינוכי מיטבי במערכת החינוך הישראלית. באמצעות שיטה ייחודית שפותחה על ידי מנהל המרכז, אבי ריינשטיין, אנחנו מאפשרים לתלמידים ולצוותים המקצועיים לבטא את עצמם בדרכים ייחודיות ועל ידי כך אנחנו מגבירים את תחושת הביטחון של המעורבים ויוצרים חברותא ייחודית בקרב חברי הכיתה. לקבלת פרטים נוספים – צרו איתנו קשר.


תוכניות אקלים חינוכי מיטבי במערכת גפ"ן - מדוע בחירה מושכלת כל כך חשובה?

במערכת גפ"ן קיימים מגוון של ספקים המציעים תוכניות אקלים חינוכי מיטבי שונות, אך כדי שאכן התוכנית שנבחר תביא לתוצאות האידיאליות, עלינו להכיר לעומק את הספקים השונים ואת התוכניות שהם מציעים. בחירה בתוכנית המתאימה היא קריטית להצלחתה ובחלק זה אנחנו רוצים לדבר מעט על הסיבות לשם כך, וגם על הדרכים שיסייעו לכם לבחור את התוכנית המתאימה ביותר בעבורכם.


כל אחת מהתוכניות שקיימות במערכת שמה דגש על אלמנט פדגוגי שונה ולכל אחת יש את השיטה שלה כדי לייצר את אותו אקלים חינוכי מיטבי. אם ניקח לשם הדוגמה את מעגלי א.ב.י (תוכנית 1523 במערכת גפ"ן), אז נוכל לראות כי הייחודיות של תוכנית זו היא השימוש באומנויות כדי להביא לביטוי חופשי אצל התלמידים. באמצעות ההנגשה של אמצעי ביטוי שהם לא דווקא ורבאליים, התוכנית משחררת את הילדים מהקיבעון המחשבתי ומאפשרת להם לגלות דרכים חדשות לבטא את עצמם ולתקשר עם הסביבה. התוכנית מספקת להם ביטחון אישי, אך באותה נשימה היא שוברת את המוסכמות של המשתתפים בה ויוצרת סביבה נעימה ומכילה יותר. התאמה איכותית של התוכנית לבית הספר שלכן מסוגלת להביא לתרומה קריטית בשיפור האקלים הבית – ספרי, אך בנוסף, היא מסוגלת גם להביא לשיפורים בהישגים הפדגוגיים ובתחושת המוגנות של התלמידים.


תוכניות אקלים חינוכי מיטבי במערכת גפ"ן לספקים


השאלה המרכזית שנותרה כעת היא כיצד עלינו לבחור את התוכנית המתאימה ביותר לצרכינו. לשם כך עלינו להתחיל בכך שנגדיר במדויק מה המצב הנוכחי במוסד שלנו, וכמובן מהו המקום שבו נרצה להיות בסיום הפעלתה של התוכנית. בהתאם למטרות אלו עלינו לבחון את המצב הקיים אצלנו ואת סוג התלמידים שלומדים אצלנו ובהתאם למסקנות שאליהן נגיע, נוכל לבחור תוכנית שתתאים לנו.


איך לבחור את התוכנית המתאימה ביותר לאקלים חינוכי מיטבי במערכת גפ"ן?

בתוך המערכת תוכלו למצוא מידע רב על כל אחת מהתוכניות השונות. בין המידע שמוצג במערכת תוכלו למצוא דירוגים, חוות דעת והמלצות של מוסדות אחרים שכבר בחרו בספק זה. הניסיון של האחרים הוא אחד הדברים המהותיים שיש לנו להיאחז בו, אך חשוב לזכור שלכל מוסד יש צרכים שונים ולכן יש לקחת את הביקורות האלו עם מעט ספקנות. כמובן שהיוועצות עם עמיתים מנוסים וקולגות היא דבר שמסייע, אך חשוב לזכור לאורך התהליך שאנחנו מחפשים תמיד את הפתרון המושלם בעבורנו.


כדי לבצע את הבחירה המושכלת והמתאימה ביותר בעבורכן, אנחנו ממליצים להתייעץ עם קולגות, אך מעבר לכך לבצע בדיקות על כל ספק וספק. בחנו את ניסיונם, תוכנותיהם והתאמתם לצרכים שלכם. בחנו את הוותק של אותו הספק וכמובן שגם מה בדחוק תקבלו עבור התשלום. כל אלו הם גורמים שעלולים להשפיע עמוקות על עתיד בית הספר ולכן חשוב לבצע בחירה זו עם שיקול רב ולא בקלות הדעת. מעבר למידע שיש בתוך המערכת, למרבית הספקים יש אתרי אינטרנט שבהם תוכלו למצוא עוד מידע עליהם. וכמובן שאפשר גם לבצע חיפוש בגוגל או בפלטפורמות אחרות כדי לגלות עוד מידע על אותו הספק, ככל שתדעו יותר פרטים כך תוכלו להיות בטוחים שהספק אכן מתאים בעבורכם ולכן חשוב לבצע את שלב הבדיקות הזה.


בחירה נכונה של תוכנית אקלים חינוכי במערכת גפ"ן היא המפתח להצלחה חינוכית

במאמר זה ראינו כי מערכת גפ"ן מציעה למוסדות חינוך מגוון רחב של תוכניות אקלים חינוכי מיטבי המותאמות לצרכים ייחודיים. בחירת התוכנית המתאימה ביותר יכולה לשפר באופן משמעותי את האקלים החינוכי ולקדם את היעדים הפדגוגיים. הצגנו בפניכן את הקריטריונים החשובים לבחירה נכונה של תוכנית, תוך התמקדות בצרכים הספציפיים של המוסד. כמו כן, מעגלי א.ב.י שימשו כדוגמה לתוכנית מוצלחת ומוכחת מתוך המאגר.


בחירה נבונה של תוכנית במערכת גפ"ן יכולה להוביל לשיפור משמעותי באקלים החינוכי ובהשגת יעדים לימודיים. אנו ממליצים למנהלות ולרכזות לחקור היטב את האפשרויות ולבחור את התוכנית האופטימלית עבור מוסדן, כדי להבטיח הצלחה חינוכית. אנחנו במרכז א.ב.י נשמח לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה שיש לכן בנושא תוכניות חינוכיות לשיפור האקלים בבית הספר – צרו איתנו קשר עוד היום.

14 צפיות0 תגובות
bottom of page