First Grader

תרגילים ופעילויות לפתיחת השנה

בין אם זה בית הספר היסודי, החטיבה או התיכון, הילדים שהגיעו זה עתה לכיתה זקוקים יותר מכל

.לביטחון, נראות ושייכות 

אלו צרכים אנושיים שקיימים אצל כולנו, ומתגברים במיוחד בתחילת שנה ובכניסה למסגרת חדשה

אם נצליח כאנשי חינוך לספק לילדים צרכים אלו, נזכה לכיתה בה תלמידים חשים "חלק מהקבוצה" ובעלי תחושת לכידות ושייכות

,אספנו עבורכם שלוש פעילויות יצירתיות פשוטות ואינטראקטיביות שיוכלו לתת לכם בדיוק את המענה הזה בתחילת השנה לתלמידים

 

סרגלים של התמקמות

מה צריך?  כיתה מסודרת בח' לעבודה במרחב

די בכך שניתן לילדים בשיעור חינוך משימה להתארגן ברצף על ציר (סרגל), יאפשר הדבר עבור התלמידים "התמקמות" ונראות.

למשל התמקמות על ציר על פי סדר הא-ב של השמות שלהם, על פי הגיל, ריחוק גאוגרפי מבית הספר, מספר האחים במשפחה ועוד ועוד

ניתן גם לבקש להתמקם על פי רגש מסויים (כמה אני שמח/חושש מהשנה הקרבה, וכו')

הפעילות מרתקת, מאתגרת ואף מסקרנת (ניתן לבקש מהילדים עצמם לחשוב על ציר שכזה) והיא בעיקר מעניקה תחושה של שייכות והתמקמות  עבור הילדים

 

ניתן גם לבקש מהילדים להסתדר בקבוצות על פי מזלות, צבע החולצה, אות ראשונה בשם הפרטי ועוד ועוד. הדבר יאפשר לשבור קליקות קיימות, ותאפשר לילדים שבדרך כלל לא נפגשים - לייצר קשרים חדשים

לאחר שיסתדרו בקבוצה - מומלץ לבקש כי יכינו מטלה משותפת. עבודה בקבוצות מגוונות והטרוגניות ידועה כמפתחת יצירתיות וכישורים חברתיים.

School Kids
Students

המכנה המשותף

מה צריך? מספר דפים וכלי כתיבה

בקבוצות של 3-4 תלמידים תוך פרק זמן קצוב (7 דקות יספיקו), יש לבקש מהילדים להכין רשימה של כל הדברים המשותפים להם

נעניק נקודה אחת על כל דבר שנראה לעין (כולנו עם משקפיים, לכולנו נעלי ספורט וכו')

נעניק שתי נקודות למשהו שלא רואים (כולנו בכורים, לכולנו חיית מחמד וכו')

הפעילות מהנה ומרתקת, מאפשרת לילדים לחקור מעט אחד על השני ולהעמיק את ההיכרות, מאפשרת בסיומה לחקור את התנהלות העבודה הקבוצתית, וגם פשוט לסכם את הנקודות על הלוח ולראות איזו קבוצה הצליחה למצוא הכי הרבה נקודות דמיון

הסמליל שלי (לוגו)

מה צריך?  עמוד A4 לכל תלמיד וצבעים

נסביר לילדים שסמליל (לוגו) מכיל מעבר לשם החברה, גם משהו שמספר על המוצרים שלה (דוגמת נייק, ברגר קינג, אינסטגרם ועוד..)

נבקש מהילדים לצייר את השם שלהם בגדול על הדף תוך כדי הוספת פרטים אשר יאפיינו את התחביבים שלהם, ענפי הספורט בהם עוסקים, חוגים ותחומי עניין שונים ועוד ועוד

מעבר לכך שניתן אח"כ לבקש מהילדים לשתף בקבוצות על הציור, או לבקש מהחברים "לנחש" למה התכוונו,

ניתן יהיה לקשט את הכיתה בציורי השמות ולעשות תערוכה על הקיר

הפעילות תאפשר לילדים להכיר עוד רובד בינם לבין עצמם, ולמורה תקל הפעילות לשנן את שמות הילדים החדשים.

עמית - ציור שם.jpg